13-14.11.2018

”Hyvä työilmapiiri on kaiken a ja o”

Toinen työpäivä

Päivä meni ekaksi perehdytyksen merkeissä. Koska jokainen talo toimii eri tavalla vaikka onkin kyse samasta konsernista, on opittava talon ”tavoille”. Sain kunnollisen perehdytyksen miten toimitaan meidän talossa ja valaistuin myös asioista joista olin kuullut mutta en tiennyt tarkalleen. Meidän talossa on todella mahtavia tyyppejä. Hassu sanoa se näin 2 päivän jälkeen, mutta kyllä sen ilmapiirin aistii kun sä tuut uuteen työpaikkaan.

Meitä on yli 30 vaki/määrä-aikaistyöntekijää, ja sitten on joitain opiskelijoita jotka tekee opiskeluiden ohella. Mä oon todella onnekas, että oon saanut töitä elokuun loppuun asti. Olen myös henkilöstöpalvelufirmalla töissä, jotta voin tehdä extra tunteja joillekin muille ja näin varmistaa saavani tarpeeksi rahaa. Kuitenkin tarkoituksena ois muuttaa heti kun omanlainen asunto löytyy.

Mulla oli työt 8-15 ja töiden jälkeen mun piti hakea bussikortti, jotta pääsen bussilla kulkemaan kätevästi. Mä tietyllä tavalla kannatan bussilla kulkemista, jos se vain on mahdollista. Oon Amerikassa saanut ajaa autolla ihan tarpeeksi. Tosin on päiviä, jolloin bussit ei vaan kulje mun työaikataulujen mukaan, niin sit niinä päivinä lainaan mun isän autoa. Loppupäivä menikin sit sohvalla makaessa puoli kuolleena.

Keskiviikko Raisiossa

Menin töihin 12, joten aamu oli tosi rento enkä jaksanut kauheesti stressata sitä. Kun saavuin tähän mulle uuteen paikkaan, ei siellä oikeastaan ketään kiinnostanu kuka oon tai mitä oon tulossa tekemään. Kauheella vaivalla joutu kysyy asioita ”työkavereilta” ja no, en mä mitään mentoria siinä edes tarvinnut mutta ois ollu kiva tietää ees vähän nissä vaatteet on yms.

Olin töissä kahdeksaan asti illalla, tunnit meni suht nopeasti, pidin 3 kahvitaukoa, koska en nähnyt tarpeelliseksi pitää ruokatuntia ja 2 kahvitaukoa. Onneksi asiakkaat sentään oli mukavia, mutta en mä kyllä jaksais tässä paikassa olla vakituisena.

Miten mä eilen kehuin niin meidän omaa porukkaa ja nyt sain vahvistuksen mun sanalle. Työpaikan ilmapiirin aistii parhaiten se, joka tulee uutena ulkopuolelta. Näkee kaikki asiat ihan eri silmillä. Huomenna vielä meen samaan paikkaan, ja sit perjantaina takas vakkaripaikkaan. Nyt vois jo oikeastaan mennä nukkumaan, koska oon herännyt 5:30 ja vienyt koirat ulos.

Toivottavasti sun alkuviikko on ollut loistava!


XO Jassu

Kommentit

Suositut tekstit