9.11.2018

Enjoy simple things in life...

Tää aamu meni niiden paperiasioiden hoidossa. Vaikka palvelut on nykyään kaikki melkein netissä, tulee joskus pakottava tarve päästä keskustelemaan asiantuntijan kanssa. Varsinkin, jos kyse on vähänkään virallisemmista asioista. Tosin on huomattavasti helpompaa ja vapauttavampaa kun sun ei tarvitse raahautua sinne konttoriin.

Sain ne jotenkin setvittyä, ja sen jälkeen tarvitsin pakonomaisesti raikasta ilmaa. Otin koirat mukaan ja lähdin metsään niiden kanssa. Jotenkin on tosi vapauttavaa ja rentouttavaa kävellä metsässä ja ahmia sitä raikasta ilmaa. Mä olen niin kauan asunut saasteiden keskellä, et en yhtään ihmettelis jos oon saanut jotain pysyviä haittoja siitä.

Mulla on kaks veljeä, iso ja pikkuveli. Mun pikkuveli on aina ollut mulle tosi läheinen. Vaikka kaikilla sisaruksilla on aina pienenä kauheita riitoja, en tiedä mitä olisin ilman mun veljeä. Isoveli ei niinkään oo ollut mun elämässä. Mun pikkuveli nyt kumminkin päätti muuttaa Tampereelle. Kuulostaa ihan hullulta, että se on kahden tunnin ajomatkan päässä. Sit taas Floridassa ollessa mä pystyin hyvin usein ajaa 2h extempore matkan ihan tosta vaan. Jotenkin nää Suomen välietäisyydet on niin eri.

Käytiin päivällä vielä pizzalla veljen kanssa, ennen kun hän sitten lähti ajamaan Tampereelle. Ehkä seuraavan kerran nähdään sitten jouluna, tosin sehän on jo 6!!! viikon päästä. Käydään aina perinteisellä ruokakauppa-kierroksella vanhempien kanssa perjantaisin. Mä oon vieläkin ihan taivaissa, kun astun sisään ruokakauppaan. Oon niin kauan kaivannut kaikkea suomalaista. Sitä alkaa arvostaa pieniä asioita kun asuu ulkomailla.

Nyt oon bussissa menossa kaupungille tapaa mun kauppis-aikaista parasta kaveria. Ihanaa mennä syömään ja lasilliselle kun me ei olla siis nähty taas pitkään aikaan. Oon onnellinen, että oon lähellä mulle tärkeitä ihmisiä. Isovanhemmat vanhenee vuosi vuodelta, ja aika menee niin nopee ettei sitä itse edes ymmärrä.

Tosiaan eilen olin siellä työhaastattelussa, ja mä sain sen työpaikan! Oon ollut Suomessa nyt siis 10 päivää, ja mulla on jo kokoaikainen työpaikka. Oikeesti hypin riemusta kun sain tän puhelun. En ois kyllä ikinä uskonut että työllistyminen tulis hoitumaan näin nopeasti. Mutta jos on valmis tekemään töitä, oon sitä mieltä että niitä aina löytää.

Ihanaa viikonloppua ja muistakaa ladata akkuja ens viikkoon!

XO Jassu



Kommentit

Suositut tekstit